Page 1 of 1

IP-adress

Posted: 05 Sep 2013, 12:58
by rogellisweden
Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig med att få ordning på min myqnapcloud internet uppkoppling.
Har i stort sätt försökt allt men vad jag än gör, myqnapcloud hittar inte min NAS :(

Min router (Thomson TG789vn) har UPnP och är aktiverat.
Fjärråtkomsttjänsten "Automatisk routerkonfigurera" är aktiverar men har status: Ingen UPnProuter funnen..."
Gjorde en diagnos som visa:
Sendpublicrequest (SUCCESS)
Readnatpmpresponseorretry retured (FAILED)
Cloudlink är aktiverat och jag kommer in på myqnapcloud men klickar jag på en mapp så får jag meddelandet: "Det går inte att visa den här sida".
Har en känsla av att en av mina IP-adresser inte stämmer trots att jag följde alla instruktioner

Märkligt nog fungerar min APP på min mobiltelefon (via internet) felfritt!

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta, håller på nu i 2 dagar :(

Tack på förhand
Mark

Re: IP-adress

Posted: 12 Sep 2013, 10:50
by rogellisweden
Lösningen för mina IP problem är följande:

Dear Mark:

It seems like myqnapcloud service works and your router model with a compatible issue here.
http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn=4058
We did support Thomson TG 585 v7 (firmware:8.2.24.0) and TG784 (firmware: 8.4.2.Q).

For this case, only manually to configure port forwarding on router will be fine.

Have a nice day!

Best Regards,

QNAP Systems, Inc.