Page 1 of 1

Problem med log export

Posted: 29 Nov 2012, 17:17
by Diquito
Hallåj,

Jag har en QNAP 439...
Jag har precis uppgraderat till senaste firmwaren och har ett problem.
När jag vill spara "System Connetction Log" så får sparas bara "System Event log" det är inte riktigt samma sak?? Är detta en bug eller??

Sen en annan sak.. jag sätt i säkerhets inställningarna på medium och att om nån försökre hacka sig in via ssh och felar 5 ggr under 30 minuter så ska IP adressen bannas.

Nu är det så att jag har ett par hundra log poster på samma IP som bannas... visserligen ser det inte riktigt rätt ut:
Image

Som ni kan se så är source IP den lokala adressen??

Nån som har nåt svar på dessa frågor...


Förresten Kul med ett svensk forum för QNAP!!

Re: Problem med log export

Posted: 29 Nov 2012, 20:15
by T-bird
Det som du ringat in är källan som rapporterar så den stämmer, källan till inloggningsförsöket ser du längst till höger

Re: Problem med log export

Posted: 29 Nov 2012, 22:39
by P3R
Diquito wrote:När jag vill spara "System Connetction Log" så får sparas bara "System Event log" det är inte riktigt samma sak?? Är detta en bug eller??
Jag förstår inte ditt problem så försök beskriva det igen om det är något du inte får att fungera. Man kan spara både System Connection Log och System Event Log men man måste befinna sig på rätt flik när man trycker på knappen för att spara.

Re: Problem med log export

Posted: 06 Dec 2012, 15:08
by Diquito
Ok.

Såhär ser loggen ut:
Image

Konstigt är att jag får ladda ner en fil som heter access-log.csvv.... japp dubell v på slutet.

Detta är vad jag laddar ner när jag tryckt på knappen på ovanstående bild:

Image

Resultatet är ju mer som denna log:
Image

Så nått står ju inte riktigt rätt till.

Ska kanske tillägga att jag har firmware: 3.8.0 Build 20121114

Re: Problem med log export

Posted: 06 Dec 2012, 19:37
by P3R
Diquito wrote:Konstigt är att jag får ladda ner en fil som heter access-log.csvv.... japp dubell v på slutet.
...//...
Så nått står ju inte riktigt rätt till.
Verkligen inte, det är en solklar bugg.
Ska kanske tillägga att jag har firmware: 3.8.0 Build 20121114
Ja det ska du definitivt. Det har nämligen fungerat tidigare men inte i 3.8.0 som jag kollade nu när du nämnde versionen. Det är alltid bra att nämna versionsnumret (mycket hellre än att säga "den senaste") på den firmware man använder när man ber om assistans.

Du har att välja på att nedgradera till firmware 3.7.3 eller vänta på 3.8.1 som gissningsvis finns tillgänglig i morgon (idag kom den för TS-X69-modellerna). Det är ingen idé att rapportera felet nu eftersom 3.8.1 är på väg. Om felet kvarstår i 3.8.1 är det däremot väldigt bra om du rapporterar det till Qnap.

Re: Problem med log export

Posted: 07 Dec 2012, 11:44
by Diquito
Perfa.. då vet jag det.. Tacka för svar!!