Page 1 of 1

Strömlöst under firmware uppdateringen

Posted: 09 Oct 2012, 18:54
by jorocath
Hej

Har en TS 219p 2
Under uppgraderingen av firmwaren så gick strömmen hemma, så nu vägrar den att starta, bara blinka på statusen rött/grönt omväxlande..

Snälla hjälp

Tack på förhand

Re: Strömlöst under firmware uppdateringen

Posted: 09 Oct 2012, 23:29
by P3R
Jag skulle kontakta Qnaps support för att få hjälp.

Re: Strömlöst under firmware uppdateringen

Posted: 11 Oct 2012, 07:57
by jorocath
Hej
Jo det har jag försökt med, har fortfarande inte fått svar. Kass support. Det var därför jag sökte hjälp här.

Re: Strömlöst under firmware uppdateringen

Posted: 11 Oct 2012, 09:27
by citronsyra
När det handlar om en kraschad firmware uppdatering så är det alltid lurigt. Men om du inte orkar vänta på qnap support så kanske denna sida hjälper dig?

http://wiki.qnap.com/wiki/Firmware_Recovery

Jag har aldrig testat detta själv och ser det som ytterst riskabelt att bråka med sådant här om du inte vet vad du gör. Om du har dina diskar i RAID och du vill behålla datan på hårddiskarna så blir det lite lurigt. För risken att saker går förlorat finns alltid, så jag hoppas du gjorde en backup på allt innan du uppdatera din firmware. Men om inte så är det nog bäst att först stoppa in hårddiskarna i en dator som stödjer ext3/ext4 och göra en backup.

Re: Strömlöst under firmware uppdateringen

Posted: 11 Oct 2012, 10:04
by P3R
jorocath wrote:Hej
Jo det har jag försökt med, har fortfarande inte fått svar. Kass support.
Kanske det...

Den enda gång jag kontaktat dem fick jag mejlsvar inom något dygn, vi kom överens om när de skulle göra jobbet och ytterligare något dygn senare fixade de mitt problem med en fjärrinloggning.

Hur och när kontaktade du dem?

Re: Strömlöst under firmware uppdateringen

Posted: 11 Oct 2012, 14:58
by jorocath
Hej
Tack för snabba svar ;-). Firmware recovery provade jag men i beskrivningen i tillvägångsättet så står det bl.a. No password needed. Men tyvärr man kommer inte förbi passaget utan lösenord.

Supporten dom har är ett skämt, har mailat dom i tisdags igår och idag utan resultat.
Enligt policyn på deras hemsida.
Submit your questions below for advanced product service and information. We'll reply you by e-mail within 24 hours after.
Så nu ger jag upp och returnerar qnapen.

Med vänlig hälsning,