På min TS219P så har jag problem med något som heter bcclient. Ser i loggfilen att nasen försöker starta denna tjänst (se nedan)
Vad jag förstår så har denna tjänst att göra med qnap finder då det ej går att hitta nasen i" findern" längre.
Är det någon som vet hur jag får fix på denna tjänst?
Mvh
Kalsipper
Utdrag ur loggfilen:
2012-08-22 20:09:24 System 127.0.0.1 localhost Re-launch process [bcclient].
2012-08-22 20:08:54 System 127.0.0.1 localhost Re-launch process [bcclient].
2012-08-22 20:08:23 System 127.0.0.1 localhost Re-launch process [bcclient].
2012-08-22 20:07:53 System 127.0.0.1 localhost Re-launch process [bcclient].
2012-08-22 20:07:22 System 127.0.0.1 localhost Re-launch process [bcclient].
2012-08-22 20:06:52 System 127.0.0.1 localhost Re-launch process [bcclient].
2012-08-22 20:06:21 System 127.0.0.1 localhost Re-launch process [bcclient].
2012-08-22 20:05:50 System 127.0.0.1 localhost Re-launch process [bcclient].
2012-08-22 20:05:20 System 127.0.0.1 localhost Re-launch process [bcclient].
2012-08-22 20:04:49 System 127.0.0.1 localhost Re-launch process [bcclient].
Problem med bcclient
-
- Posts: 1
- Joined: 12 Sep 2012, 13:32
Re: Problem med bcclient
Gör en manuell uppdatering, ladda ner uppdateringen från qnap sidan, ladda uppden via webadmin.
Det verkar vara ett återkommande problem, med uppdateringar.
I vissa fall verkar det som om att en vanlig omstart fixar problemet.
Om det inte fungerar gör en uppdatering via ssh.
http://wiki.qnap.com/wiki/Manually_Updating_Firmware
Byt bara ut img filens namn så att den överens stämmer med den nuvarande versionen.
Det verkar vara ett återkommande problem, med uppdateringar.
I vissa fall verkar det som om att en vanlig omstart fixar problemet.
Om det inte fungerar gör en uppdatering via ssh.
http://wiki.qnap.com/wiki/Manually_Updating_Firmware
Byt bara ut img filens namn så att den överens stämmer med den nuvarande versionen.