Problem med sql-server

Behöver du hjälp?
Post Reply
ahab
Posts: 4
Joined: 18 Oct 2012, 09:29

Problem med sql-server

Post by ahab »

Hej!

jag har en Qnap TS219P II med qts 4.0.2 på.

Det verkar som att wordpress och videostation stör ut varandra på sql-servern.

Om jag först aktiverar videostation så fungerar den bra. Jag kan ladda upp och titta på mina filmer. Om jag sedan installerar wordpress så fungerar wordpress bra. Jag får ett "grafiskt" utseende med bilder och allt. Problemet är att försöker jag sedan gå tillbaka till videostation får jag felmeddelandet "Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql_videostation.sock' (2)".

Det felet löser jag enkelt genom att först avaktivera och sedan aktivera videostationen. Då fungerar den bra igen. Då blir problemet istället att när jag går tillbaka till wordpressinstallation så får jag en ren "text/html-vy", dvs ingen grafik visas.
Av- och ominstallerar jag wordpress så försvinner videostation.

Någon som vet hur jag kommer runt detta?

/Andreas
swerunner
Posts: 35
Joined: 11 Sep 2012, 18:17

Re: Problem med sql-server

Post by swerunner »

Kanske ett långskott men har du kollat alla inställningar då du installerar så att det inte blir någon konflikt mellan de olika paketen.
//Lars
ahab
Posts: 4
Joined: 18 Oct 2012, 09:29

Re: Problem med sql-server

Post by ahab »

Tack för försöket!

Videostation har jag bara aktiverat i qnaps kontrollpanel och wordpress har jag installerat via qpkg'n så de enda inställningarna jag gjort är att jag skapat en databas och databasanvändare för wordpress, så det borde vara något annat som är fel.
/Andreas
Post Reply