Music station

Behöver du hjälp?
Post Reply
ELF
Posts: 3
Joined: 01 Aug 2012, 06:39

Music station

Post by ELF »

Hej
Varför går det inte att lägga till USB diskar till music station?
Känns lite taskigt när ni har fixat en så bra app då jag kommer åt den via no-ip
Kommer det att fixas eller är det bara till att lägga ner denna tanke ?
P3R
Posts: 147
Joined: 01 Aug 2012, 21:03
Location: Stockholm, Sverige

Re: Music station

Post by P3R »

Det här är ett forum för svenska/skandinaviska användare och det är osannolikt att någon Qnap-anställd läser detta forum så det är nog ingen idé att ställa direkta frågor till dem här.

Här är i alla fall min analys:
1. Qnap har absolut inget emot att du växer ur din NAS och behöver köpa en med fler diskplatser.
2. Qnap gör inte längre några USB-kabinett och tjänar alltså absolut ingenting på att du bygger ut lagringsutrymmet genom att hänga USB-diskar på din NAS.
3. Det är tekniskt och designmässigt en mycket sämre lösning än att bygga ut lagringen med interna diskar.

För att svara på din fråga, nej jag tror aldrig att Qnap kommer att uppmuntra sådan utbyggnad.
Nej, RAID har aldrig varit en ersättning för säkerhetskopiering. Utan säkerhetskopior på andra system (och helst på en annan plats) är det bara en tidsfråga när du kommer att förlora dina data!
ELF
Posts: 3
Joined: 01 Aug 2012, 06:39

Re: Music station

Post by ELF »

Ok tack för svaret
T-bird
Posts: 17
Joined: 01 Aug 2012, 12:46
Location: Sverige

Re: Music station

Post by T-bird »

Om det inte går att ange USBdiskar direkt så borde det gå att lösa med en symb link som pekar på den
TS-219P FW 3.8.1, 2 x Hitachi Deskstar 5K3000 HDS5C3020ALA632 2TB in Raid1 ext4
QPKG: LMS 7.7.2, 1 x SB Touch, 1 x SB Radio
IPKG: Optware, Firefly mediaserver
Win7 x64 Home Premium
micke
Site Admin
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2012, 09:14
Location: Taipei, Taiwan

Re: Music station

Post by micke »

P3R wrote:Det här är ett forum för svenska/skandinaviska användare och det är osannolikt att någon Qnap-anställd läser detta forum så det är nog ingen idé att ställa direkta frågor till dem här.
Jag tror inte heller att någon QNAP-anställd läser detta forum. Däremot så är jag i kontakt med QNAP då och då, så synpunkter och idéer här på forumet kommer jag skicka vidare.

/Micke
Post Reply