Qnap 469 pro & HD Station problem - Grön bild

Behöver du hjälp?
Post Reply
INU-Anders
Posts: 1
Joined: 14 Feb 2013, 20:08

Qnap 469 pro & HD Station problem - Grön bild

Post by INU-Anders »

Tjena!

Ny medlem här på forumet och dessutom nybörjare på det här med NAS, har ingen erfarenhet alls... så jag behöver lite hjälp ;-)

Har precis skaffat en Qnap 469pro och aktiverat HD Station men bilden på TV:n blir grön eller rödlila!
Om jag tittar på TV:n under tiden jag startar NAS:en så ser färgen bra ut men när den startat upp (färdigt) så blir bilden grön, inte solid grön utan jag ser alla menyer och jag kan titta på film men det ser för jäkligt ut! Om jag startar om Receivern (som NAS:ens HDMI är ansluten till) så blir allt rödlila istället (alltså allt som ska vara svart blir grönt eller rödlila)... de bifogade bilder.
Jag har provat med olika HDMI-kablar och jag har provat olika HDMI-ingångar på receivern, men det hjälper inte. Alla andra prylar (Boxee box, Bluray) som är anslutna mot receivern via HDMI fungerar utmärkt.

Någon som vet vad detta kan bero på eller vad jag kan prova för att lösa problemet?

Jag har även köpt en MCE-fjärrkontroll men får inte den att fungera alls... köpte den på inet.se, är det någon som har en sån här http://www.inet.se/produkt/6101315/fjar ... r-mce-htpc och fått den att fungera?
Om inte så kanske någon kan tipsa om en bra fjärr som fungerar?
Jag har även en Logitech Harmony Touch som jag tror ska fungera men då behöver jag väl ett IR-öga eller någon form av mottagare, någon som vet?

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Attachments
Lila bild
Lila bild
20130215_184044.jpg (198.56 KiB) Viewed 4567 times
Grön bild 1
Grön bild 1
20130215_183543.jpg (192.2 KiB) Viewed 4567 times
Grön bild 2
Grön bild 2
20130215_183923.jpg (222.42 KiB) Viewed 4567 times
//INU-Anders
Post Reply