[QPKG] Nya beta QPKGs

Diskussion angående installation och användning.
Post Reply
hyrde
Posts: 3
Joined: 02 Sep 2012, 19:57

Re: [QPKG] Nya beta QPKGs

Post by hyrde »

Hej.
Jeg vil gerne prøve den nye Twonky Media Server.
Jeg kører i dag ver. 6.0.39.
Hvad gør man hvis der er fejl i den nye beta og jeg gerne vil tilbage til min nuværende version?

PS:
TS-219-II, firmware: 3.8.1 Build 20121205
Jeg kan ikke se min nuværende Twonky Media Server i QPKG Center (Der har jeg kun MusicStation og PhotoStation som installerede apps)
P3R
Posts: 147
Joined: 01 Aug 2012, 21:03
Location: Stockholm, Sverige

Re: [QPKG] Nya beta QPKGs

Post by P3R »

hyrde wrote:Hvad gør man hvis der er fejl i den nye beta og jeg gerne vil tilbage til min nuværende version?
Avinstallerar eller deaktiverar QPKG:n med Twonky 7.0.13 och aktiverar i stället den inbyggda Twonky-servern (finns under Applikationservere, DLNA Media Server).

Dock måste jag tillägga att det är så det skall fungera men om betaversionen ställt till med något problem så kan det förstås tänkas att inte allt fungerar som det skall.
TS-219-II, firmware: 3.8.1 Build 20121205
Du måste enligt instruktionerna uppdatera till 3.8.2 för att köra Twonky 7.0.13.

När du uppdaterat firmware till 3.8.2 finns Twonky 7.0.13 listad bland tillgänliga QPKG så jag förstår inte varför man skulle behöva ladda ner den från länkarna här... :?
Jeg kan ikke se min nuværende Twonky Media Server i QPKG Center (Der har jeg kun MusicStation og PhotoStation som installerede apps)
Det är därför att 6.0.39 finns inbyggd i firmware (finns under Applikationservere, DLNA Media Server). Tidigare var det bara så Twonky fanns men senare började Qnap erbjuda nyare versioner som QPKG också så att man skulle få större valfrihet. Man kan bara ha en Twonky server aktiv i taget, antingen den i firmware eller en QPKG om man lagt till en sådan också.
Nej, RAID har aldrig varit en ersättning för säkerhetskopiering. Utan säkerhetskopior på andra system (och helst på en annan plats) är det bara en tidsfråga när du kommer att förlora dina data!
micke
Site Admin
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2012, 09:14
Location: Taipei, Taiwan

Re: [QPKG] Nya beta QPKGs

Post by micke »

P3R wrote: När du uppdaterat firmware till 3.8.2 finns Twonky 7.0.13 listad bland tillgänliga QPKG så jag förstår inte varför man skulle behöva ladda ner den från länkarna här... :?
QNAP bad mig posta listan med nya beta QPKGs i forumet. Kanske de enbart ville informera om att dessa olika beta-applikationer finns tillgängliga, kanske just 7.0.13 av Twonky inte fanns tillgänglig i QPKG Center när de skickade ut listan med QPKGs. Jag vet inte varför... ;-)

/Micke
hyrde
Posts: 3
Joined: 02 Sep 2012, 19:57

Re: [QPKG] Nya beta QPKGs

Post by hyrde »

Tak til P3R. Jeg starter med at opdatere firmwaren
P3R
Posts: 147
Joined: 01 Aug 2012, 21:03
Location: Stockholm, Sverige

Re: [QPKG] Nya beta QPKGs

Post by P3R »

micke wrote:Kanske de enbart ville informera om att dessa olika beta-applikationer finns tillgängliga, kanske just 7.0.13 av Twonky inte fanns tillgänglig i QPKG Center när de skickade ut listan med QPKGs. Jag vet inte varför... ;-)
Det var inte menat som kritik Micke. Jag blev bara lite förvirrad av det och påpekade det för att förenkla för dem som vill prova, alternativt att andra skulle få chansen att rätta mig om det var något jag inte förstått.

Länkarna fyllde uppenbarligen en god funktion eftersom de gjorde hyrde uppmärksam på att Twonky-betan fanns. ;)
Nej, RAID har aldrig varit en ersättning för säkerhetskopiering. Utan säkerhetskopior på andra system (och helst på en annan plats) är det bara en tidsfråga när du kommer att förlora dina data!
micke
Site Admin
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2012, 09:14
Location: Taipei, Taiwan

Re: [QPKG] Nya beta QPKGs

Post by micke »

P3R wrote:Det var inte menat som kritik Micke.
Jag tog inte åt mig det som kritik (riktad till mig) :-)

Jag försöker "filtrera" det som QNAP ber mig publicera, men jag kör inte 3.8.x på något system just nu, så jag vet inte vad som är inkluderat i QPKG center.
P3R wrote: Jag blev bara lite förvirrad av det
QNAPs hantering av QPKGs är förvirrande ;-) Min kritik av nuvarande QPKG center är off-topic för denna tråd dock...

/Micke
Post Reply