Främre USB reagerar inte på anslutning.

Behöver du hjälp?
Post Reply
Bonzo1966
Posts: 3
Joined: 16 Dec 2012, 22:26

Främre USB reagerar inte på anslutning.

Post by Bonzo1966 »

Hej !

Jag har en 419PII som jag haft kört ca. 2 år. Har ett problem med den främre USB-anslutningen. Jag skulle vilja använda den till att tömma familjens kameror och som jag förstått det så skall ju detta vara möjligt. Problemet är att porten inte reagerar på anslutningen när jag kopplar en kamera till den. Jag har två Canon kameror och har provat med båda två. USB-porten reagerar på rätt sätt om jag kopplar ett USB-minne till den och kopierar innehållet till den plats jag valt precis på det sätt jag önskar ska ske när jag kopplar kameran till porten.

Tacksam för input.
swerunner
Posts: 35
Joined: 11 Sep 2012, 18:17

Re: Främre USB reagerar inte på anslutning.

Post by swerunner »

Bonzo1966 wrote:Hej !

Jag har en 419PII som jag haft kört ca. 2 år. Har ett problem med den främre USB-anslutningen. Jag skulle vilja använda den till att tömma familjens kameror och som jag förstått det så skall ju detta vara möjligt. Problemet är att porten inte reagerar på anslutningen när jag kopplar en kamera till den. Jag har två Canon kameror och har provat med båda två. USB-porten reagerar på rätt sätt om jag kopplar ett USB-minne till den och kopierar innehållet till den plats jag valt precis på det sätt jag önskar ska ske när jag kopplar kameran till porten.

Tacksam för input.
Har du kollat inställningarna på kameran? Känns som att den inte signalerar att den är ansluten.
//Lars
Bonzo1966
Posts: 3
Joined: 16 Dec 2012, 22:26

Re: Främre USB reagerar inte på anslutning.

Post by Bonzo1966 »

Hej!

Jag har en annan Qnap också. Denna fungera perfekt med mina kameror. Därför har jag uteslutit att problemet sitter i kameran./Peter.
Post Reply